02 april 2011

Pizza my way

Gud vad mäktigt det blev! Haha

Så här såg min "pizzabotten" ut:


1 vispat ägg blandat med 1 dl mandemjöl, lite linfrön, lite salt och 25 g smält smör.

Bre ut smeten på en platt tallrik. Mikra i 2 minuter på full effekt. Vänd på brödet och mikra vidare i 1 minut.

Lägg botten på bakplåtspapper och lägg på vad du har hemma.
Jag byggde ett litet berg av; 1 skivad mozzarella,
lite tomat- och olivsås,
1/2 skivad tomat,
några skivade champinjoner,
skivade kabanoss,
en liten bit skivad grön paprika


Nej, det räcker inte, kom igen, på med en hel del riven ost och oregano innan den åker in i ugnen på högsta värme tills osten smält och botten blivit lite krispig.


Klart!

Förbättrings-tips:

Nästa gång prova att göra två bottnar av samma mängd, genom att göra den ännu tunnare. Eller gör samma mängd men skär den i två delar om du gillar lite tjockare deg. Det är ingen fara, det kommer räcka! 
Och ät grönsallad till. Det fräschar upp det hela.

För att tillägga kan jag säga att jag åt pizzan klockan 13 och blev inte hungrig igen förrän klockan 21! 
Detta har aldrig hänt mig förut! Jag skulle redan ha svimmat för längesen om det inte varit LCHF.

2 kommentarer:

  1. Kanske måste köpa lite mandelmjöl då.. eller göra lite.. Ser toppengott ut!

    SvaraRadera
  2. Mmmm. Den såg inte dum ut din pizza heller ;)

    SvaraRadera