08 maj 2011

Köttfärs till lunch och kyckling till middag

Till lunch igår (och rester idag) provade jag att göra något liknande en köttfärspaj fast på omelett-botten.


Blev faktisk gott och helt klart godkänt av sambon som inte hade gillat mandelmjöls-botten. Så detta blir det nog igen med annan fyllning.
Denna gången hade jag stekt köttfärs med schalottenlök. Stekte en röd paprika separat.
Smälte smör i en ugnsform. Vispade ihop 3 ägg med lite grädde och salt. I ugnsformen och ca 10 minuter i ugnen.
Sen på med köttfärs, paprika, grädde blandat med 1 vispat ägg och riven ost. Hade inte så mycket ost kvar annars hade jag haft på mer.

Serverade med en sallad på babyspenat och körsbärstomater, jalapeños och creme fraiche blandat med citronsaft och chiliflakes.


Till middag blev det kycklingklubbor i ugn med bbq-krydda. jag blandade mozzarella med pesto som jag sen la över tomatskivor.


Efterrätt på färska hallon och blåbär med ovispad grädde. Det känns som vi har återupptäckt våra favvo-hallon nu när de finns att hitta färska, jämfört med de visserligen goda men frysta hallonen vi äter resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar