15 juli 2011

Mandelbröd till frukost

Nu, kära bloggläsare är jag tillbaka. Jag har nämligen varit bortrest, eller ska man säga hemrest?
Ja, har varit i Sverige några dagar, och känt mer för att njuta av fina sommarvädret än att sitta framför datorn.
Det är väl tur för er att vi inte har trädgård eller balkong i Paris, då blir det mer tid framför datorn!!

Trött på stekta ägg i morse, så jag lagade mandelbröd igen. Det var ju det första jag hade provat när jag köpt mandelmjöl första gången.

Rör ihop 1 dl mandelmjöl med 1 vispat ägg, häll i 25g smält smör och valfria kryddor.
Jag tog zaartar och örtsalt. Har ni brödkrydda så kan nog det bli bra också.
Häll ut på en tallrik.
In i micron ca 2 min på full effekt. Jag brukar köra 1,5min på en sida, och sen vända det.


Halva räcker gott och väl per person.
Undrar om det går att frysa in mandelbrödet, ska prova.

Grejen med det här brödet tycker jag är att man ska ha mycket pålägg på, då blir det som bäst!
På min hade jag smör, mycket cream cheese, salladsblad och lökkorv från Ingelsta Kalkon.

Väldigt gott!

Du kan också använda mandelbrödet till att göra snabbaste pizzan i världen som jag gjorde här.

Till frukosten drack jag det goda genmaisha-teet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar