12 augusti 2011

Carpaccio

Carpaccio är underbart gott, jag gillar mer och mer allt som är rått! =) Både fisk och kött.

Var på en restaurang som heter Bistrot Romain häromdagen, finns flera i Paris.
Där har de nötkötts eller lax-carpaccio som man kan äta hur mycket man vill av! Som ni ser tog jag nötkött. Första tallriken med ruccola och parmesan-tillägg, resten med bara olivolja och citron.
Helt lchf-vänligt om man till skillnad från mig, kan stå emot viljan att doppa bröd i olivoljan...
Man får dessutom en tallrik tillbehör. För oss lchfare fanns ratatouille, haricots vert eller grönsallad att välja mellan.


2 kommentarer:

  1. ÅH så gott och fräsch! Svårt att hitta på svenska restaurang! Jag passar på när jag är i Italien..Det är så mkt enklare att äta lchf där genm att man beställer olika rätter för sig som tex kött och ett par grönsaksrätter! Och allt är så härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, italiensk mat är underbar, kan bli svårt bara att hålla sig från de goda pasta och risotto-rätterna! Men du verkar klara det fint!!

    SvaraRadera