27 april 2012

Fiskburgare med rödbetssallad; underbar kombo!

Hittade receptet hos Coop. Det behövdes inte mycket ändring för att Lchf-anpassa receptet.


Jag hackade en halv lök som jag stekte en stund på medel värme med 1 msk smör.
Löken la jag i en skål med 250 g vit fiskfilé i bitar, 1/2 dl hackad koriander, 1/2 msk pofiber (istället för potatismjöl i originalreceptet), 0.25 dl grädde, salt, peppar och cayennepeppar. Sen mixade jag allt med mixerstav. Säkert enklare om ni har en matberedare.

Jag hackade en bit purjolök som jag blandade i en skål med 1 msk kapris, 2 msk olivolja, 1 msk äppelcidervinäger,  salt och peppar. Tog två färdigkokta rödbetor som jag skar i bitar och blandade med dressingen.

För att få upp fetthalten blandade jag ihop en röra på creme fraiche, kapris, hackad koriander, citronskal, lite pressad citron och peppar.

Sen var det bara till att steka fiskburgarna i smör på medel värme några minuter per sida.


7 kommentarer:

  1. Låter gott! Ska provas!

    SvaraRadera
  2. Fiskbiffar är sååå gott!
    tack för receptet! :)
    Ha en fin helg!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Kom gärna och berätta hur de blev.
      Själv tyckte jag det var ett utmärkt sätt att piffa upp en annars lite tråkig fisk.

      Radera
  3. Gjorde mina första fiskbiffar nu i veckan. Det kommer inte att bli sista gången, det här receptet måste jag prova. Ha det bra kram Tanja / Lchf livet för Gottelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst, prova gärna, det är så gott!

      Radera