12 juli 2012

Choklad - och hallontårta !

Jag bakade en väldigt mastig och god chokladtårta fylld med hallongrädde härom dagen. Receptet hittade jag hos Allt om lchf, som i sin tur hittat det hos Rosa choklad. Japp, recepten skickas vidare genom bloggar.  länge man länkar tillbaka tycker jag bara det är bra när recept sprids  här.



3 olika moment som du kan hitta på bloggarna jag länkat till.

  1. En chokladkaka som gräddas och delas på mitten.
  2. Grädde vispas upp med hallon för att fylla tårtan
  3. Chokladtryffel tillagas och hälls på tårtan.

Inget komplicerat, bara olika moment.


En liten bit räcker verkligen, den här biten var till och med för stor för mig!


8 kommentarer:

  1. Gud så gott! Jag sitter här och dreglar ;)

    Kram C

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker tårta! Mums, mums! :)
    Ha en toppen kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Je viens de découvrir ton blog suite à mon commentaire !
    Ce gâteau a l'air dingue !!! Dommage que je ne parle pas le Suédois :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bienvenue chez moi Déborah! Je tient un blog de ma cuisine lchf - peu de glucides/plus de graisses naturelles. Peut-être qu'un jour je me lancerais en français aussi! =)
      En attendant je pense qu'il y a moyen de le traduire avec Google Translate, même si la traduction laisse souvent a désirer... =)

      Radera
  4. Åh, hur god såg inte den tårtan ut? Vackert!

    SvaraRadera