29 november 2013

Kycklingklubbor med tillbehör

Kycklingen ni fick se på bilden från marknaden något inlägg ner blev jättegott, helstekt i ugnen.

# dannies LCHF

Jag la några bitar konfiterad citron inne i kycklingen och rörde ihop en marinad/rub på olivolja, soyasås, dijon senap och barbecue-krydda.

I ugnen ca 1,5-2 timmar. Först på 200 grader, sen sänkte jag sista halvtimman till 150 grader. Vänd på kycklingen minst en gång.

Idag åt vi kycklingklubborna. Som tillbehör stekte jag skivad lök och paprika en bra stund på medel värme i smör och kokosolja.

# dannies LCHF
Just innan det blev klart pressade jag ner en vitlöksklyfta.

# dannies LCHF

Jag slängde även ihop en hemlagad majonnäs. Klarar inte av smaken på köpemajonnäsen, och denna är så enkel att fixa.

# dannies LCHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar