05 februari 2011

Frukost och mat-mässa

Vaknade rätt sent idag efter vår fondue-kväll =).
Någon slags frukost-lunch intogs vid 11.30 bestående av en nötfärs-biff i tomatsås kvar från tidigare lunch, ett stekt ägg och en skiva grillad halloumi. Gott...
Hade nog inte kunnat äta det om klockan vart 7.00, men halv tolv slank det ner utan några problem!!

Sen åkte vi iväg till mat-mässan. Tycker alltid det är skoj, man får smaka på en massa goda saker, och köper med lite hem.
Dessutom passade vi på att äta lite där när vi sen blev hungriga igen. Detta delade vi på:

Underbara ostron:

Med oss hem köpte vi bl a god olivolja från Sicilien, comté och morbier-ost, nymalt kaffe från Brasilien och Costa Rica, sardiner i olivolja, och en flaska rött vin från Provence

Nu ska vi iväg till Montmartre, ett av mina favorit-kvarter i Paris. Gå runt lite och äta på restaurang med ett kompis-par. Också tack vare Groupon (gruppköps-webbsiten som jag redan berättat för er om).
Mycket god mat denna helgen. Ska försöka hålla det så Lchf som jag kan.

Imorgon ska jag iväg och jobba från tidigt till sent, men jag kommer tillbaks på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar