28 februari 2011

Lyckad lång dag

Hej!

Visste inte riktigt hur jag skulle klara mig igår, var en väldigt lång jobbdag. Märkte lördag kväll att det var slut på babybel i kylen... Aarrrghh!
Haha, tänk att man kan bli beroende av babybels!
Men det fixade sig! Upp vid 06.20, ett stekt ägg med några skivor sucuk-frukost. Svårt att få i sig så tidigt tycker jag, men det gick. Testade även för första gången att ha i lite kokosfett i morgon-teet. Var väldigt skeptisk först, så jag tog rätt så lite. Men det förändrade inte alls te-smaken till min lycka. Så står man ut med att det ser "fettigt" ut på teet så är det helt ok.

Efter några timmars buss-resa var vi framme vid kusten där vi skulle jobba hela eftermiddagen.



Blev lunch vid 12.00 bestående av en god köttbit, med ostsås (maroilles...mmm) och massa sallad.
På hemvägen som började vid 19.00 blev jag självklart rätt så hungrig, och då klarade jag mig som tur var på min lilla tupperware med ett hårdkokt, skalat ägg och några körsbärstomater.
Yippie!!

Inte hemma förrens vid 23.00, och då blev det lite kinesiskt med kyckling och chop suey-grönsaker.
Jag klarade mig! Före min lchf-tid så hade jag käkat bröd, frukt, cereal-bars, och fortfarande gått hungrig och fått ont i magen på kvällen. Slapp det igår!

I Paris finns det gott om små kinesiska hak med take-away. Är alltså inte riktiga restauranger som i Sverige, utan billigt som man kan ta med hem och äta och som har öppet rätt så sent. Ja i alla fall billigt för Paris.
Väldigt praktiskt, så här på en sen söndagskväll. Man får vara lite försiktig bara, kvaliteten är inte alltid topp, man får prova sig fram. Vi har i alla fall en nära oss som är god.

Denna veckan är jag ensam, sâ det är möjligt att det blir enklare mat, kanske inte bloggvärt... vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar