12 mars 2011

Gårdagens improvisation

Gårdagens middag blev lyckad i alla fall. Inspirationen fick jag från Ica.se, fast jag ändrade om lite.

Fisken tinade jag och skar i bitar.
Blandade 1 dl creme fraiche med 1/2 dl ajvar i en stekpanna med lite kokosfett. (min ajvar har 8/100g kolhydrater, kanske lite mycket för vissa...)
Hade sedan i fisken tills den blev nästan klar.
I med de tinade ärtorna, ca 200g

Och till sist i med de skalade räkorna
Som ni ser är det riktigt stora räkor man hittar här, de små som brukar användas i Sverige, kallar de här för Nordiska räkor, och de är svårare att få tag på. Tycker också att de här har mer smak.
De ska i bara för att värmas i sista stunden, annars blir de sega.

Sambon ville ha ris till, och det fick han, det är så sällan han ber om nåt speciellt så det är inga problem. Själv åt jag den som den var, med en klick creme fraiche, lite citron och lite torkad dill över.

Det blev riktigt gott, testa ska ni se!
Åt detta goda med mache-sallad, vår favorit grönsallad.


Till efterätt/mellis hade jag tinat hallon. Sambon åt de bara sådär. Själv vispade jag upp lite grädde och blandade med en sked mascarpone med lite ekologiskt vaniljpulver... mmm... gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar