14 mars 2011

Jobbig söndag och lyx-frukost

Usch vilken jobbig dag det var igår!
Upp 5.50 på morgonen, två timmars bussresa, jobb, lunch, mer jobb. Äntligen hem på kvällen.
Men nej, så enkelt kunde det inte vara ju. Bussen vi åkte med skulle ju gå sönder också!!!
En och en halv timma stod vi utanför bussen bredvid motorvägen i kylan och regnet tills en annan buss kom och hämtade upp oss.
Var så trött när jag kom hem, det var inte så sent, 22.30 men det kändes som om det var mitt i natten. Gick och la mig direkt.
Som tur var hade jag haft med mig en babybel och en näve hasselnötter, så det fick bli min middag i bussen. Otroligt, men det räckte!

När jag vaknade imorse ville jag ha något annorlunda till frukost. Tog yoghurt som jag blandade med lite creme fraiche och lite mascarpone, i med halvtinade hallon och krossade hasselnötter.

Inget jag rekommenderar till en daglig frukost, speciellt inte om man vill gå ner i vikt. Men har man stått en och en halv timma och fryst på en motorväg kvällen innan, och dessutom är lite trött på ägg, då funkar detta utmärkt =)

Är ju en bra efterrätt också, i med lite ekologiskt vaniljpulver då, eller ersätt yoghurten och creme fraichen med vispad grädde blandat med mascarpone. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar