07 mars 2011

Sicilianskt!

Igår kväll blev det en siciliansk liten restaurang, Casa Vigata, då sambon kommit tillbaka.

(samma problem som vanligt med fotona; när jag tar foton vertikalt, så även om jag ändrar om på datorn och sparar, så kommer de ändå fel när jag vill få in dem i bloggen. Om någon vet varför så hojta till, börjar bli jobbigt detta...)


Hur som helst så var det väldigt gott, sambon tog en pastarätt: fettucce med två olika slags musslor (coques och palourdes, hittar ingen översättning), kronärtskockor och jordärtskockor.


Själv tog jag stekt fylld bläckfisk, med blandad grönsallad och caponata. Fyllningen bestod bl a av pinjenötter och basilika och massa annat som jag inte kommer ihåg. Caponata kan man säga är den sicilianska versionen av ratatouille men så mycket godare tycker jag själv. Brukar bestå av aubergine, lök, tomat, selleri, gröna oliver, kapris och pinjenötter.

Det var helt otroligt gott. Behövde inte ändra om någonting i min rätt. Mysig kväll!

Idag ska jag till mitt tredje powerplate-pass som jag äntligen har kunnat börja med igen. Coachen är bra, hårdare än min förra powerplate-coach. Får sådana enorma träningsvärk, men skönt att träna igen. Synd att jag bara har 8 pass kvar. Får se om jag hittar en annan deal  hos Groupon.
Men nu ska jag i alla fall njuta av dem jag har!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar