09 mars 2011

Veckoplanering

Försöker fixa lite matsedel när jag hinner. Blir lättare att inte köpa massa onödigt i affären och bra att veta att man har det planerat.

Här kommer vad jag tänkt mig tills slutet av veckan till de måltiderna vi äter hemma. Det är ju olika varje vecka pga vårt jobb så inget konstigt om det är många luncher hemma och mindre middagar nån vecka och tvärtom veckan efter.
Recept kommer så småningom om det blir gott och jag kommer ihåg att fota!

Onsdag kväll: Mandelfisk med getostgratinerad zucchini

Torsdag kväll: Kycklingklubba med broccoli - och blomkålsgratäng

Fredag kväll: Makrill-filé med pinjenötter och parmesan i tomatsås. Grönsallad (detta blir om jag hittar makrill-filéer hos fiskhandlaren på fredag.)

Lördag kväll: Biff lindström med ugnsrostad blomkål.

De flesta av veckans recept kommer från kokboken "Lchf till vardags". Jag berättar självklart när det är så, eller om det kommer från någon annans blogg.

Ut och handla snart, men först lite mer jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar