07 april 2011

Japanska fynd

Gick till en "äkta" japansk restaurang med vänner häromdan.

Bilderna är av rätt dålig kvalité som vanligt när det är lite mörkt med en iphone. Men ni får se dem ändå.

Olika sallader. Den med alger och gurka var riktigt god. Fick också små aubergine-biter som appetizer. Och en väldigt god miso-soppa.


 Mina sashimi som vanligt, väldigt goda. Lax, tonfisk och makrill.


Detta åt dem andra:


Mina yakitori; olika kycklingspett.

Jag tog dessutom en efterrätt som jag glömde fota. Glass på matcha-te (grönt te) med confiterade/kanderade?  röda bönor. (Alltså inte dem som finns i chili con carne, utan speciella japanska sådana.) 
Kolhydratrikt? Ja. Speciellt? Ja. Gott? Jaaaa!!

Liknade lite denna bild hittad på nätet:

Inget som jag har möjlighet att äta varje dag direkt, jag njöt av varenda bit, åt upp den långt senare än dem andra haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar