14 april 2011

Kroppen skriker efter grönsaker !

Nej nej, fakir är nog inget för mig.
Man säger ju att man ska lyssna på sin kropp. "Jag vill ha grönsaker, jag vill ha något friskt!"
Ja, det var vad min kropp skrek till mig hela dagen igår och på morgonen idag.
Blev nästan lite äckel-mätt hela tiden, och majo gillar jag inte speciellt, brukar annars använda den utblandat med creme fraiche t ex.
Jag vill inte leva utan grönsaker. Så idag blir det lite mer utav det. Kan ju ändå försöka dra ner lite på creme fraiche/grädd -mängden. Ja, vi får se hur det blir.
Visst, hade inget sötsug igår, men jag var ju så mätt ändå.

Min frukost:

Tänk att en sådan liten grej som en enkel tomat och grönsallad kan förändra allt, och få mig att bli både glad och nöjd tillsammans med ett stekt ägg och lite stekt fetaost. Fräsch frukost helt enkelt.
Jag häller ju inte i mig kolhydrater direkt! ;-)

Jag har ju i alla fall provat Fakir, var ett tag sen jag funderade på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar