14 maj 2011

Lax och förklaring !


Detta var gårdagens snabbfixade lunch: stekt lax, ärter med creme fraiche och ajvar, körsbärstomater.

Jag är rätt så mycket inne på att maten ska lagas snabbt dessa dagar. Kanske för att jag känner mig lite mindre matinspirerad men framförallt för att jag har mer jobb och annat och mindre tid för att planera och laga mat.
Men som ni ser så håller jag det lchf ändå. Det är inget problem att äta lchf bara för att man har mindre tid. Blir kanske bara lite mindre roligt att läsa om på en blogg och det ber jag om ursäkt för. 
Men det kommer tillbaka.

Gårdagens frukost blev väldigt god, tänkte bara inte på att ta ett foto.
Stekte 2 kalkonkorvar, skar dem i små bitar, och rörde ner 4 vispade ägg med lite grädde. Detta blev en mycket god, lite matigare äggröra för 2 personer som jag i slutet hade färsk koriander i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar