28 juli 2011

Chokladkaka och godaste iskaffet

Detta är en tryffel-liknande urgod ckokladkaka som jag gjorde för andra gången när jag var i Sverige.
Receptet hittar ni hos Åse. Jag använder sukrin, och 1/2 dl räcker verkligen.


Här serverade vi den med färska hallon och vispad grädde. En liten liten bit kaka räcker verkligen, den är riktigt mastig.

Så det blev en del kvar som kunde njutas dan efter i solen med iskaffe.


Godaste iskaffet gjordes inte av mig utan av min svåger. Tack!
Den fixar man till på 3 minuter.

Ta ett högt glas. Lägg i ca 2 tsk snabbkaffe (Nescafe), 1 tsk sukrin om så önskas, lite kallt vatten (till 1/4 av glaset). Vispa en stund med lattevisp. Det ska skumma rejält och komma upp till ca halva glaset. Fyll på med grädde och några isbitar. Njut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar