06 augusti 2011

Ostbullar godare än oopsies

Va, har jag sagt något hemskt nu, eller? Jag provade oopsies en gång, och tyckte inte det var så underbart. För äggigt för mig. Vill jag ha något brödliknande så är det ju för att jag är trött på ägg.

Igår fixade jag ostbullar, och de är både enklare och godare än oopsies. Går till och med att frysa, bara att köra en snabbis i micron sen. Tack Hanna för bra recept!

Jag gjorde 3 stycken (min ugn är inte större än en mikrovågsugn, men ni kan göra fler om ni vill.)
Blanda 1 msk fiberhusk, 1 tsk bakpulver, 1 ägg, 2 msk majonnäs, 1,5 dl riven ost och lite salt.
Låt svälla medan ugnen blir 200 grader varm.
Tryck ut 3 bullar på en bakplåtsklädd plåt. Platta inte till dem helt, gott att kunna dela de på mitten sen.
Grädda i ca 10-15 minuter, det beror på din ugn. 


Detta var min lyxiga frukost i morse. 1 mikrad ostbulle med lite smör, mycket cream cheese och en hel del rökt ankbröst.

Nästa gång kanske jag provar att laga dem som pizzadeg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar