02 januari 2012

Sverigeresan!

Jag önskar er alla ett Gott Nytt Lchf - År !!!

Roligt nog så vart det nog under denna hemresan som jag gjort minst undantag på senaste tiden. Familjen vet ju om hur jag äter nu. Och de är hur som helst vana vid att alltid ha goda grönsaker på bordet.
Creme fraiche, vispgrädde och massa ägg hade inhandlats speciellt till oss!
Sen fanns det Lindt 85% choklad om jag blev sugen på något på kvällen vilket faktiskt inte hände så ofta.
En kväll (innan chokladen inhandlats) stekte jag ett skivat äpple i mycket smör, hällde på kanel och vaniljpulver och åt med kaymak (till största del mjölkfett) till.


Åt vi ute var det inga problem heller, grönsaker fixades enkelt fram istället för potatis/ris, och antingen fanns det en sås med på tallriken, eller bregott på salladsbuffén. Skönt att inte behöva försvara sig, och förklara massa. Inte bara få torra haricots vert eller sallad istället för kolhydraterna som det är ofta här i Frankrike.
Det går att byta ingredienser i rätterna här, men man känner att man är jobbig. Det slipper man i Sverige har jag märkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar