08 september 2012

Kycklingbiffar med sparris

 Jag hade 2 kycklingklubbor i frysen så jag lagade kycklingbiffar.

Först bara gräddade jag dem hela i ugnen med lite kryddor, olja och en skvätt vatten.
Sen när de svalnat tog jag isär de i småbitar.

Jag rörde ihop 2 ägg med ca 1 msk fiberhusk, kycklingen, hackad persilja, salt, peppar, gurkmeja och chiliflakes. Ta kryddorna du har hemma och tycker om.



Jag lät blandningen stå en liten stund innan jag formade till biffar och stekte i rapsolja och kokosfett. Det blev 3 stycken var för 2 personer.



Till biffarna åt vi en burk vit sparris från Spanien (den hade mycket mer smak än den vi brukar hitta här i Frankrike) med smält smör ovanpå.


2 kommentarer:

  1. Oh, vad gott! Roligt sätt att göra biffarna på! :)
    Ha en fin lördag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera