17 februari 2011

Inside Sweden

Yes! Är tillbaka i Sverige för en vecka, ska bli kul. Anledningen till min hemkomst har med goda nyheter i familjen att göra.
Ska passa på att träffa lite barndomsvänner, och även kolla in mathyllorna i affärerna och se om jag kan få med mig nåt gott ur lchf-synpunkt.

Med tillbaks till Paris kommer i alla fall mandelmjöl och kokosfett som jag hade beställt från lchf-butiken på nätet till familjens svenska adress.
Får se hur det går att lchf-anpassa maten här. Är ju inte så enkelt när man inte är hemma hos sig själv, det bara kryllar av bröd, choklad osv så långt ögat når känns det som!

Men ägg och smör finns i alla fall, sen får jag köpa grädde, så kan jag äta samma som de andra (utan kolhydrater) och lägga till fett. Det löser sig nog. Och jag är ju som sagt inte så strikt, men skulle vara skönt att inte hamna i kolhydrats-fällan helt under denna veckan.
Har gått ner ca 5 kilon och det känns bra. Säger ca för det rör sig upp och ner 1-1½ kilo ungefär och det tycker jag är ok. Vill inte bli besatt av vågen heller, men håller regelbunden koll.

(Förresten, så mycket smidigare det går att skriva med svenskt tangentbord...!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar