24 mars 2011

Lunch en härlig vårdag !

Åt ute till lunch idag. Beställde in kyckling med gorgonzolasås som ursprungligen skulle serveras med tagliatelle. Jag fick en lagom stor sallad med dressing till istället.


Såsen var väldigt god, men tyvärr så var kycklingen alldeles för torr. Tur det fanns mycket sås. 

Jag blir nog ändå lite småhungrig på eftermiddagen, man vet ju inte hur mycket fett som finns i maten när man äter ute, eller om det finns mjöl i såsen osv
Så får det va ibland. Jag har hittat paranötter, så dem smakar jag nog om jag blir lite hungrig tillsammans med nån ostbit eller annat.


Det är sånt underbart väder dessa dagar, 20 grader varmt har dem sagt att det ska vara, helt fantastiskt. Bytt till vårjackan och letat fram solglasögonen! Alla uteserveringarna är fullproppade med folk! Man får passa på, för det ska bli kallare till helgen, ja typ 14 grader...

Jag brukar bli kär i Paris igen till våren. Alla städer blir nog vackrare när det är vår. 
Sol, blommor, glada människor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar