05 januari 2012

Ischoklad i muffins-formar

Jag blev sugen på ischoklad igår.
Fick några små problem på vägen, för det första är vår matvåg sönder, så jag fick höfta mig fram till kokosfetts-mängden. För det andra har jag inga ischoklads-formar och de finns inte här, i alla fall inte i vanliga affärer, så jag körde på platt ischoklad i muffins-formar!



Annars jätte enkelt recept från Marianns lchf-blogg.

Jag bara smälte 100g 86 procentig choklad med ... hmm... ganska mycket kokosfett! =)
Hällde tunt lager i muffins-formar och in i kylen några timmar. Ingen smaksättning här, ville ha äkta chokladsmak.
Annars finns det flera olika smaksättningstips hos Mariann.


Tänk er att en liten sådan här ischoklads-platta räcker verkligen, mastiga är dem! 
Det blev 10 stycken av 100 g choklad. Kanske skulle blivit ännu fler om jag haft riktiga ischoklads-formar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar